FAQ
FAQ AM

Մեդիա

Նոր մեդիա։ Ինչու՞ են նրանք հայտնի:

Վերջին տասնամյակում ինտերնետի ակտիվ զարգացման և դրա սպառման աճի պատճառով դասական լրատվամիջոցների ձևաչափերը, ինչպիսիք են թերթերը, ռադիոն և հեռուստատեսությունը, նվազում են: Շատ հրատարակություններ փակվում են, մյուսները փոխում են բովանդակության ներկայացման ձևը, սակայն նրանց դիրքերն այլևս նախկինի պես կայուն չեն: Ո՞րն է այս ճգնաժամի պատճառը և որո՞նք են նոր լրատվամիջոցները:

Ես կարծում եմ, որ պատճառը հասարակության փոփոխության ու զարգացման մեջ է։ Այն դարձել է ավելի բաց, ավելի ազատ, ավելի ազատ մտածող։ Այս էվոլյուցիայում մեծ դեր է խաղում ինտերնետը, որը թույլ է տալիս տեղեկատվությունն արագորեն տարածել մեծ թվով մարդկանց։ Այո, Ռուսաստանում պետությունը մեծապես մեծացրել է իր իշխանությունը և ակտիվորեն գրաքննում է խոսքի ազատությունը։ Բայց դուք պատկերացնու՞մ եք 10 տարի առաջ, որ 20+ միլիոն մարդ դիտի հեռուստատեսություն մուտք չունեցող ընդդիմադիր քաղաքական գործչի ֆիլմը:

Համացանցը թույլ է տվել մարդուն ցանկացած պահի տեղեկատվություն ստանալ աշխարհի ցանկացած կետից: Դա անելու համար այլևս կարիք չկա առավոտյան/երեկոյան թերթ գնել կամ սպասել ռադիոյի կամ հեռուստատեսության լրատվական ծրագրի: Բոլոր նորությունները այժմ ձեր մատների տակ են: Այս փաստը փոխել է մարդկանց ընկալումը նորությունների մասին և փոխել այն ձևաչափը, որով դրանք՝ լուրերը, պետք է ներկայացվեն։ Եվ սա է ավանդական լրատվամիջոցների անկման պատճառներից մեկը. նրանք փորձեցին գալ նոր հսկայական հարթակ՝ չփոխելով իրենց տեղեկատվության ներկայացումը, չհարմարվելով այս հարթակի պայմաններին։

Համացանցում ամեն վայրկյան մարդը բախվում է տեղեկատվության անդադար հոսքի, ուստի ավանդական ձևաչափերը չեն գրավում նրա ուշադրությունը։

Ավանդական լրատվամիջոցների երկրորդ ակնհայտ խնդիրը լրջությունն է, փակ լինելը և հաճախ պաշտոնականությունը։ Ընթերցողը անմիջական կապ չունի խմբագրի հետ։ Սրանք երկու տարբեր աշխարհներ են, որոնք հազվադեպ (եթե երբևէ) հատվում են:

Նոր լրատվամիջոցները, որոնք այժմ հայտնվում են մեդիա տարածքում, փորձում են լուծել այս խնդիրները։ Տեղեկատվության ներկայացման նոր ձևաչափերը (սոցիալական ցանցեր, բլոգեր, փոդքասթեր, հեռագրային ալիքներ, կարճ վիրուսային տեսանյութեր, սոցիալական ցանցերում ուղիղ հեռարձակումներ, վլոգեր և այլն) շատ ավելի բաց են և թույլ են տալիս ընթերցողին ավելի լավ ճանաչել լրագրողին և խմբագրությանը։ . Այս ձևաչափերը չունեն գոյության տարիների ընթացքում մշակված սահմանափակումներ։ Պարտադիր չէ, որ դրանք լուրջ կամ ֆորմալ լինեն:

Եվ ամենակարևորը, ընթերցողը/լսողը/դիտողը կարող է ընտրել, թե երբ ստանալ նորություններ: Այլևս կարիք չկա սպասել առավոտյան/երեկոյան թերթին, ռադիոհաղորդմանը կամ հեռուստահաղորդմանը. տեղեկատվությունը հասանելի է ցանկացած վայրկյան:

Մարդիկ վաղուց են վստահում ոչ թե հրապարակման, այլ առանձին լրագրողի ապրանքանիշին։ Օլեգ Կաշինը, բացատրելով Իլյա Վարլամովի հաղթանակը «Տարվա լրագրող» կոչման համար քվեարկության ժամանակ, գրել է.
Ռուսական անկայուն իրականության պայմաններում մարդիկ կարող են հույս դնել միայն հեղինակի հեղինակության վրա։ Ինչպես ճիշտ է նշում Կաշինը նույն հոդվածում, լրագրության ժանրը սիրվել և տարածված է եղել Ռուսաստանում (և ԽՍՀՄ-ում)։

Նոր մեդիան լրագրություն 2.0 է:

Այդ փոփոխությունները տեղի են ունենում ոչ միայն Ռուսաստանում, դա գլոբալ գործընթաց է։ Լրատվամիջոցները, որոնք խոսում են լուրջ թեմաների մասին (The Verge, The Atlantic, Vox, Slate և այլն) փորձում են ավելի շատ շեշտը դնել իրենց հեղինակների վրա՝ արդյունավետորեն տեղափոխելով իրենց գրեթե ամբողջ բովանդակությունը սյունակի ժանրի մեջ՝ և՛ տեքստային, և՛ աուդիո (փոդքասթներ): կամ տեսանյութեր (օրինակ՝ YouTube-ում), հումորային կայքերը, ինչպիսին է Buzzfeed-ը, դառնում են հանրաճանաչ, լրատվամիջոցներն ակտիվորեն օգտագործում են սոցիալական ցանցերը, նույնիսկ՝ Snapchat-ը և Instagram-ը:

Նման անկախ և բաց լրատվամիջոցների զարգացումը հանգեցնում է հասարակության մեջ ապրող մարդկանց էլ ավելի մեծ զարգացման և նրանց ազատ մտածողության աճին։ Այս նոր ժամանակաշրջանում իշխանությունների համար շատ ավելի դժվար է դարձել մարդկանց մտքերը կառավարելը և նրանց գաղափարախոսության վրա ազդելը։ Մարդիկ դարձել են ավելի անկախ ու պատասխանատու, և սա հրաշալի է։
Դիմեք մեզ անվճար խորհրդատվության համար
Հետաքրքիր Մեդիա աշխարհ